erős emberek

szalay2 utazási blogjaKonstanz (2022), SzG3

Konstanz már régóta felkeltette az érdeklődésemet, egyrészt a történelme miatt, másrészt mit keres egy svájci területen egy beékelődött város (a Bodensee déli oldal nagyrészt svájci, kivéve Konstanz-t). A történelméről röviden: itt volt a nevezetes Konstanz-i Zsinat…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaNaklice, Omis, Rafting, Vadvizi evezés

Még soha nem voltunk úgy, hogy minél délebbre megyünk, annál hidegebb lett volna. Ahányszor megálltunk pihenni, egyre rosszabb lett az idő... először szélvihar lökdösött bennünket, majd a hideg esőt is a nyakunkba csapta. Mire Omis-ba értünk…

István utazási blogjaZakinthos

Fedezze fel az elbűvölő Zakynthos szigetét. Magyarországról közvetlen charterjárat indul az Ión-tenger legdélibb szigetére. Alig kétórás repülőút után egy másik dimenzióba kerülhetünk, ami rabul ejti az idelátogatót. Zakynthos a jón-szigetek közül a legrégebbi…

JeDee utazási blogjaLuxemburg

Luxemburg, hivatalosan a Luxemburgi Nagyhercegség (luxemburgi: Groussherzogtum Lëtzebuerg, francia: Grand-Duché de Luxembourg, német: Großherzogtum Luxemburg) Belgium, Franciaország és Németország által határolt terület 2586 négyzetkilométeren…

MC BUBU utazási blogjaEltűnt Árpád-kori falu 6 - Máma falu

Rom sorozatomhoz meglátogattuk a balatonfűzfői, Mámai templomromot. Gyönyörű környezetben gyönyörű rom Balatonfűzfő, Jókai u. 37 szám alatt. Története: Máma falu feltehetően már a honfoglalás idején is létezett. A település neve egy - az ezredforduló…

barchen utazási blogjaRangun - Yangon

Végre idén tavaszal eljutottam ide is. Ha minden igaz a 140. ország ahol jártam. Pár éve terveztük, hogy ide jövünk, de a lázadó szerzetesek meghiúsitották tervünket. Nagyon szegény ország de hatalmas. Amikor itt voltunk márciusban nagy földrengés…

Csabó utazási blogjaVerona

Itt külön írom le, de Velencei leírásnál említettem, hogy eltúráztunk Veronáig egy napi hideg élelemmel, mert támaszpontunktól Jesolótól jó messze van és valamikor 20 éve jártam már arra futtában, de újra erős késztetést éreztem a város meglátogatására…

Tündüs & zo- utazási blogjaTevegelés Sidi Ameur-ban

Már legalábbis nekünk embereknek, a tevéknek már nem biztos, hogy olyan jó. De legalább úgymond emberközelbe kerülhetünk egy olyan állattal, amit eddigi életünk során max. az állatkertben láthattunk…

MC BUBU utazási blogjaOswiecim, Auschwitz Birkenau

A szörnyűség folytatása. A hely valóban megfogja az embert. Elgondolkodtató és hátborzongató így élőben látni ezeket a barakkokat, épületeket, a felrobbantott romokat... A második tábor. Megsemmisítő táborként hozták létre, és az egész táborkomplexumban…

Tündüs & zo- utazási blogjaBalatonalmádi

Almádit első alkalommal egy 1493-ban keletkezett, szőlő adás-vételéről szóló, latin nyelven írott oklevélben említik, „in promontorio possesionis Zarbereny in loco Almadi vote sitam” formában (Szárberény helység szőlőhegyén az Almádinak nevezett helyen)…

MC BUBU utazási blogjaEltűnt Árpád-kori falu 32 - Pere

Gyönyörű túra tehető a környező hegyekben, amihez be lehet illeszteni a rom környékét. Sajnos a rom bozóttal erősen be van nőve, de ilyen a természet. A környező túrautak szépek. Sajnos ottjártunkkor az emberi felelőtlenséggel, a környezet…

Tádé utazási blogjaOradour sur Glane

A mártír falu.. Oradour-sur-Glane neve összeforrt a II. világháború rémségeivel, és a náci barbárság szimbóluma lett. A II. világháború után épített jelenlegi kisváros távolabb helyezkedik el a régebbi falu romjaitól, ahol 1944. június 10-én…

magdinurse utazási blogjaSzent Anna-tó

Ez egy krátertó az Erdélyi Csomád-hegység (Hargita megye) egyik kialudt vulkáni kráterében, Tusnádfürdőhöz közel. Része a Mohos Természetvédelmi Területnek, amely a Csomád két kráterét foglalja magába. A másik kráterben a Mohos-tőzegláp található…

WorldWalk utazási blogjaAsilah

Tegnap beszéltem Ferenccel. Afrika abszolút kulturális váltás. Tiszta, fehér pólóikban, nyakvédős sivatagi fejfedőikben, hatalmas hátizsákjaikkal a helyiek nem szegény vándoroknak, hanem gazdag európai turistáknak vélik őket. Így most fordult…

WorldWalk utazási blogjaStein an der Traun

Ausztria Alföldön nevelkedett magyar embernek különleges élményben lehet része, ha elmegy az Alpokba. Mi is mehettünk volna a Duna mentén egész Németországig, de nem tettük, mert tudtuk, hogy Ausztriában az Alpokat kihagyni bűn…

Oszd meg ezt a keresést: erős emberek